2020-09-06 08:34:41INFORMATION OM CS
Trevlig lördag vänner!Läs nu detta i lugn och ro.
Nyhetens behag!
Vi gjorde det - vi skapade förändringar. Vi satt myndigheten på plats.
2016 startade jag cruisingenstannar pga trafikpolisens felaktiga bedömningar och trakasserier av veteranbilshobbyn. På 4 dagar var vi 20 000 medlemmar i gruppen, och det växte fort. Media jagade mig dagligen under ett år.
Vi slog nåt litet mediarekord, man firade med tårta hemma på lokalmediakontoren. Våra artiklar låg på 1:a, 2:a och 3: e plats på mest lästa artiklar.
Polismyndigheten gick ut i media och skyddade sig och sa att jag ljög...men med fel metoder så det blev bara pannkaka, som en polisman sa. Se artkel i FB-flödet här.
Man fick någon sorts panik - man satte vissa på skrivbordstjänst, man var tvungen att göra om utbildning av trafikpoliser och myndigheten jobbade febrilt. Man tillsatte ny Trafikpolischef. En polis sade upp sig och började som bilbesiktare på en av dom anläggningar som finns på marknaden idag. Hans försvar var att han skämdes, kunde inte jobba kvar. En polis ringde mig och sa: Vad har du ställt till med, vi sitter i möten på möten om cruisingenstannar... men det var med lite ironi i tonen, han tyckte själv det var rätt bra.
Jag fick många polisvänner efter detta som inte ville jobba med vissa personer som dom anser skadade dom själva.
Massor med pensionerade poliser kom till mig och berättade hur det fungerar på myndigheten, hurrade på oss. En pensionerad polis sa: ”Brukar inte läsa så mycket dagstidningar, men när detta kom ut var jag tvungen att alla dagar gå till biblioteket och se om det stod nåt mer om detta, det var så intressant, Dalademokraten blev som en favorittidning för mig”.
Och inte tala om alla härliga vänner jag fått i bilhobbyn.❤️
Jag har fått en enorm insyn i myndigheten med hjälp av mina mullvadar.
Polisledningen dömde sina egna poliser på fältet, belade dom med munkavel. Ingen fick komma i närheten av mig eller prata med mig... och det resulterade ju i att fler kom till mig och berättade att det var inte dom, utan en otroligt dålig ledning som fattade alla beslut.
Man började med utbildning i olika steg. Transportstyrelsen fick börja skynda på beslut som egentligen inte skulle ha kommit till skott så fort. Man förändrade gamla beslut så det blev enklare för fordonsägarna.
Lite roligt är det att varje gång jag kommit in i nån poliskontroll och fått visa körkort och blåsa, så har nästan alltid frågan från polisen varit: ”Har vi setts förr”? Jag brukar svara - Nej, men du borde veta vem jag är...”Vadå, på ett positivt eller negativt sätt”? - För mig positivt iaf säger jag.
Vi har alltid hållit oss till sanningen, och vi blev 2018 på rekommendation av en person hos Näringsdepartementet som tyckte att den nya organisationen cruisingenstannar skulle medverka i den dåvarande fordonsgruppen.
Vi har åkt land och rike runt besökt fordonsägare, läst protokoll och beslut som ni råkat ut för och lagt ner tusentals fritidstimmar... Från 2016- september till 2019 lade jag all min fritid och nätter på detta. Jag brinner ännu för detta och idag är det väldigt lugnt för hobbyn på väg. Men a-traktor ungdomarna har nu råkat ut för vissa poliser som inte borde få företräda denna myndighet då man skrämmer, hotar och skapar fel på traktorerna.
Som en polis sa: ”Dessa ska bort från vägarna!” En helt personlig vendetta från hans sida.
En hobby och ett transportmedel om man bor på landet för att ta sig till hästen, skolan eller kompisen bör inte tas ifrån dessa ungdomar.
Jag kan erkänna att 600 återkommande betalande medlemmar inte räcker för att hålla igång detta, då jag får ta massor av egna medel. Och det är inte hållbart i längden. Vi har diskuterat detta fram och tillbaka, jag och adminkillarna, och kommit fram till att jag ger detta fram till årsskiftet...händer inget radikalt med medlemsförändringen, kan jag inte längre hålla igång detta. Men allt kommer gälla 2021 ut såklart, då nån löst medlemskort så sent som igår.
Jag har haft hjälp av en grymt snäll person som ställt upp på möten på möten och farit runt och intervjuat folk och läst domar m.m. utan att fått en krona för detta: Advokat Tony Eliasson.
Jag hade önskat att detta kunde ha löst sig via CS och betalning från oss. Ja, i form av några luncher och fika har det blivit men det överlever inte en advokat på.
Jag kommer alltid låta FB-sidan finnas kvar och festivalen kommer gå av stapeln September 2021. Hoppas verkligen inte det blir det sista Jag brinner för det här och skulle gladeligen jobba med det här, men ekonomiskt går det inte. Jag jobbar själv med vanligt jobb, och tur är det.
Dom 8 som löst Guldkortet kommer såklart att få ett nytt som gäller 2021 ut, och fritt inträde på festivalen 2021.
Det blev ingen festival i år 2020 pga pandemin. Vi har verkligen väntat ut att meddela detta, då jag hoppats på att myndigheten skulle släppa beslut. Dom gjorde det men först från 1 oktober.
Jag hade aldrig rett ut detta om jag inte haft Admin som hjälpt mig och Advokat Tony Eliasson, samt i början Rickard Kvick och alla inom polisen och Transportstyrelsen som orkat med alla mina samtal och frågor om allt. Jag har verkligen varit ”på” när det gäller att jaga myndighetspersoner.
Hoppas på fortsättning med CS,
Bosse Hårdén
CS NEWS
- INFORMATION OM CS
- Fredagsinlägg FB 15/3
- Vi besöker 2019
- Åklagarvända
- Fordonsgruppen
- Cruisingenstannar Falun Borlänge
- Music & Motorfestivalen
- Classic Car Week
- Sola Spring Meet 2017
- Åk Va Du Vill Rally CCW
- Älvdalens Företagsmässa
- Hot Rod Show
- Medlemsbesök
- Diariefört möte med TSV
- En ändring för hobbyn
- Omröstningar
- Här kommer en ny funktion