Cruisingen stannar


OBS gällande medlemsbetalningar!
Du kan INTE Swisha till Bosses privata telefonnummer och ej heller skicka via Payson till Bosses e-postadress.
Du kan endast betala via Swish eller Payson genom att använda sidans inbyggda funktion när du skapar nytt konto eller är inloggad på ditt befintliga konto.
Betalningar som görs på annat sätt kommer INTE att tillgodoräknas och ej heller betalas tillbaka.

Cruisingen Stannar startades på Facebook av Bosse Hården September 2016 på 4-dagar var vi 10 000 medlemmar och fick på mindre än 3 månader över 27 500 medlemmar. Augusti 2018 har vi passerat 36 000 medlemmar.

Gruppen startades av den enkla anledning av att TrafikPolisen inte har samma regelbok som Svensk Bilprovningen. Man ger sig på gamla bilar som redan är godkända hos våra besiktningsorgan och ger dom ombesiktning av olika konstiga anledningar.

Man säger från polismyndighetens sida att skillnaden är att polisen kontrollerar trafiksäkerhet! Kan inte riktigt hålla med där. Då 80% av samtliga nerslag är avgassystem. Samt en stor del reflexer av inte godkänd typ fast originalreflexer sitter där och faktiskt reflekterar bättre än dom reflexer man hänvisar till.

Och skulle det vara så att man går på trafiksäkerhet då måste man provköra provbromsakontrollera framvagn stötdämpare mm, men det gör man inte, utan man slänger ett öga på avg systemet och konstaterar att det är omgjort.Och skriver "föreskriven utrustning ändrad" och så åker fordonsägaren på en regg besiktning!

Man åker sedan in och ombesiktigar och den blir godkänd igen! Detta medför stora kostnader för berörda parter, både ekonomiskt och tidskrävande. Man strider med att skicka det mesta till åklagare och där ser man problemet och friar fordonsägarna Polisen är viktig i samhället och detta är inte en Polishatar-sida utan en diskussion om regelverket.

Man har även godtyckligt bedömt bilar och även felaktigt, det finns en speciell grupp som vi valt att kalla Värmladsgruppen, som även hotat personer med körkortsindragning om man inte skriver på böterna eller om man skriver på får man kraftig rabatt.

 

Resultat av detta blev. 

Det blev en mediastorm utan dess like jag (Bosse Hårdèn) deltog i samtliga medier i hela landet inkl SVT Riksradion Tv4.

Transportstyrelsen fick (panik) en hel del att göra, man fick ta tag i en massa ändringar som krävdes samt som dom själva skulle införa på sikt. Polismyndigheten

hade krismöten på möten. Man gick ut i media och försvarade sig vilket blev pinsamt då det visade sig att jag hade rätt.

Man får idag svårare att godtyckligt bedöma fordon och man måste ha med sig mätutrustning i bussarna och inte hitta på att (din bil låter för mycket-jag tycker att ditt halvljus är för lågt-mm) Man har en stege idag där man får göra viss bilinspektion som polis Steg 1 steg 2 och steg 3 

Transportstyrelsen för in mer i författningssamlingen. Tidigare stod det bara att man får byta däck-fälgar typ men nu lägger man in allt så inte inspektörerna ska felaktigt skicka in fordon på bilprovningarna..som (kylare-luftfilter-bränsletrycksmätare mm)

Man har alltså blivit tydligare i sina bilagor/författningssamlingar det har varit väldigt otydligt och svårbegripligt.

En inspektör fick inomhustjänst och en annan sa upp sig helt enligt min önskan då man hade uppfört sig felaktigt och olagligt. Jag håller idag koll på två inspektörer från Värmland som jobbade med han som fick inomhustjänst pga detta. Dessa har lite samma tänk att bete sig hota och skicka in bilar felaktigt på reggbesiktningar.

Man har idag respekterat mig och mitt jobb och några poliser/Besiktningsorganhar  frågat mig hur det blir och hur dom ska jobba och tänka med olika frågor, lite bakvänt kan jag känna men helt okej. Jag är också den som får reda på det mesta i förväg av de förändringar man klubbat igenom. Vi blev den första instans som fick inbjudan till transportstyrelsen och blev informerad om vad som skulle förändras. Det retade upp en del besiktningsorgan då man trodde att jag ljög när jag gick ut med nyheter som inte dom visste. 
Jag fick i veckan mail från transportstyrelsen om att Näringsdepartementet (regeringen) och Swetic bett Transportstyrelsen om att jag ska ingå i den fordonsgrupp som Transportstyrelsen och regeringen har med möten ett par gånger om året.

Det har lugnat ner sig enormt för gammelbils hobbyn men nu har man lagt focus på A  traktorer och europeer. Men vi hjälper ju även denna grupp så dom kommer få mothugg även här. 

Jag har fått en hel del poliser på min sida och många mullvader som delger mig hur man jobbar och hur det fuskas på denna myndighet.

 Det här har ju blivit ett extra jobb som jag trivs bra med och kommer att utveckla ännu mera. Och då krävs mer medlemmar till verksamheten www.cruisingenstannar.se drivs idag i företagsform.

 

Pga. det blivit så enormt stort så jobbar förutom Hårdén Bosse nu 5 personer med att granska och ta bort inlägg som inte följer det jag (Hården Bosse) skrev ovan.

 

De är administratörerna: Ola Lundqvist, och Lasse Öhman samt moderatorerna: Ulf HedlundStefan Norman  Advokat Tony Eliasson.

 

Välkommen att kontakta någon av oss via PM eller taggning i berört inlägg vid frågor och funderingar så har vi en diskussion (i svårare fall) i mellan oss och återkommer med ett svar.

DETTA GÄLLER PÅ FB GRUPPEN:

 

ORDNINGEN I GRUPPEN
Angående ordningen i den här gruppen: 
En god och hövlig ton ska hållas i inlägg och kommentarer.
Påhopp och tillmälen är naturligtvis inte tillåtna.
Uppvigling och spridning av ogrundade rykten är inte tillåtet. 
Poliser, besiktningsmän m.fl. myndighetsutövare får inte namnges.

 

Polisen är viktig i samhället och detta är INTE en grupp för polishat.

 

På förekommen anledning kommer alla inlägg fortsättningsvis att förhandsgranskas av admingruppen - innan dom publiceras på tidslinjen / i flödet. Inlägg som inte har med gruppens syfte att göra kommer inte att godkännas.

 

 

Nu har jag även kört igång denna sidan som är enklare att söka fram det man vill läsa.

Självklart är alla som blir drabbade välkomna att höra av sig Amerikanare-Europeer-A traktorer.

MEDLEMSKAP:

PGA Att det skenat med kostnader så är det ohållbart för mig att fortsätta utan att försöka få in medel att finnansiera detta med.

Plattformen för er kostar en hel del att hålla igång timmar med utredningar kopior resor till tingsrätten i Mora timmar i telefonen möten med poliser och en massa semesterdagar som jag blivit tvungen att ta ut.

Samt att nästan varje helg i sommar kommer jag att finnas ute på fältet för er.

Så jag hoppas att ni tycker att det är okej att ta ut en medlemsavgift på 150:- helåret för fortsatt hjälp.

 

Vad gör vi då på Cruisingenstannar.se

  1. Vi hjälper till att JO och JK anmäla myndigheten om felaktigheter pågått ute på väg.

  2. Vi tar även fall i tingsrätten om ni inte själva redan dragit igång processen. 

  3. Vi jagar medlemsrabatter åt medlemmarna. 

  4. Vi är hobbyns förlängda arm in i fordonsgruppen på transportstyrelsen. 

  5. Vi bevakar vissa inspektörer i deras jobb om vi får vetskap om myndighetsmissbruk. 

  6. Vi skapar en plattform som ska va lätt att söka i och förstå. "vi förenklar transportstyrelsen författningssamlingar.

  7. Vi bevakar och lämnar in remissvar då transportstyrelsen går ut med remisser. 

  8. Vi kommer även att presentera en försäkring under 2018 för hobbyfordon

Webbshop

Stöd gärna Cruisingen Stannar genom att köpa våra dekaler och T-shirts.

Nu kan du beställa 2019 års dekal.

CS NEWS

Ställ en fråga



ANNONSER





Tyck till

Är bilen klar til sommaren 2024

Ja
(31.7%)

 

Nej
(18.9%)

 

Kommer aldrig bli
(14.9%)

 



Totalt antal röster: 1113st

Unika besök: 311282
Online just nu: